Tom meghívást kapott a 2007. július 1-jén a Wembley Stadionban megrendezett Diana Emlékkoncertre, ahol többek között olyan előadókkal lépett egy színpadra, mint az Aerosmith szólógitárosa, Joe Perry, vagy a brit soul énekes, Jess Stone.
A Reload új lökést adott karrierjének, de az utána következő albumok már nem voltak olyan sikeresek (sem kereskedelmileg, sem művészileg) és kicsit már erőltetetté vált az igencsak megőszült walesi fenegyereknek a hip-hop stílus. Ezért 2008-ban szakított a korábbi trenndel és kihasználva az akkor reneszánszát élő hatvanas évekbeli motown hangzást (elmondása szerint új, retro hangzású lemezét Amy Winehouse inspirálta), visszatért gyökereihez új lemezével, a 24 Hours-szal. A lemez producere a Future Cat társulás, amely többek között olyan mai sztárokkal dolgozott együtt, mint Kate Nash, Lily Allen vagy Estelle. A lemez dalainak egy részét Tom Jones szerezte, de több feldolgozás is helyet kap a korongon.
Az első kislemez, az If He Should Ever Leave You a Spinner szerint az év 8. legjobbja; a második maxi, a Give A Little Love pedig az Utódomra ütök c. vígjáték egyik betétdala lett.
Ugyan már igencsak közelgett Tom 70. születésnapja, mégis elhatározta, hogy egy világkörüli túrnén fogja népszerűsíteni a lemezt.
2009-ben a Ruth Jones-szal, Rob Brydonnal illetve Robin Gibbel közösen előadott Islands in the Stream-mel Jones pályafutása alatt harmadik alkalommal jegyzett egy abszolút listavezető dalt az Angol Toplistán.
2010-ben ismét új albummal jelentkezett, de ezúttal nem hip-hop, nem pop, de nem is r&b lemezzel rukkolt elő, hanem karrierje során először egy mélyen vallásos, gospel-spirituálé albumot énekelt össze. Maga a kiadó, az Island Records is meglepődött Jones legújabb lemeze stílusán, csak egy rossz viccnek tartotta. A Praise & Blame azonban nagyon jó kritikákat kapott, és sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy az album jobban fogyott kiadása hetében az Egyesült Királyságban, mint Eminem Recovery című lemeze, amivel így a brit toplistákon a második helyet szerezte meg magának.
Jones 2010-ben részt vett Monacóban a Vöröskereszt 62. alkalommal megrendezett bálján, és 3,1 millió fontot kapott azért, hogy egy 90 perces jótékonysági koncertet adjon a helyszínen. Ezzel a gázsival rekordot is döntött, ugyanis előtte korábban senki sem keresett egyetlen koncerttel ennyi pénzt (egyébként 2005-ben a BBC szerint Tom Jones a leggazdagabb walesi előadóművész).
Magyarországon eddig kétszer lépett fel: először 2001. szeptember 23-án a budapesti Kisstadionban adott egy fergeteges hangulatú koncertet Reload c. albumához fűződő turné keretein belül. Majd 8 évvel később, 2009. november 11-én találkozhatott a Papp László Budapest Sportarénában a 12 ezres magyar nézőközönség a Walesi Tigrissel, aki ezúttal 24 hours c. albumát népszerűsítette:
Tom Jones már elmúlt 70 éves. Megőszült, szakállat növesztett. Már nem ugrál úgy a színpadon, mint egykor, de még mindig birtokolja a hangot. A hangot, mely már majdnem 50 éve (pontosan 48) lenyűgöz mindenkit, s mellyek a mai napig ámulatba ejti a közönséget, és mellyel csak nagyon kevesen tudnak harcba szállni. Tom Jonesnak nem csak slágerei örökzöldek. Ő maga is az.
Előzmény:
Fiatalkora, Kezdeti sikerek (1940-1965)
Szavazás