MENÜ

Nem hivatalos rajongói klub

Hullámvasút (1975-1989)

Miután Koncert a hetvenes évek közepénvégleg az Egyesült Államokba költözött Lindával, Tom karrierje nem várt zuhanásba kezdett. Noha korábban Vegas csak egy állomás volt a számtalan műsorhelyszín közül, ekkora már a kaszinóváros számított a legfőbb bevételi forrásnak. Miután két szezon lehúzott a Flamingóban, egyet az Internationalban, 1971 és 1984 között kizárólag a Caesars Palace-ban lépett fel, heti 125.000 dolláros gázsiért. 1975-től fia, Mark is csatlakozott Tomhoz és a koncerteken fénytechnikusként dolgozott. 1976-ban Dél-Afrikában koncertezett, amivel ő lett az első nemzetközi sztár, aki vegyes – fekete és fehér – közönségnek játszott.

Miután új dalai nem szerepeltek sem a rádióban, sem a tévében a Decca úgy döntött, hogy kidobja Tom Jonest. Az 1975 és 1979 között megjelent kilenc kislemeze közül csak a Say Youll Stay Until Tomorrow c. szerzeménynek sikerült slágerré válnia, de ennek is csak az amerikai country Top10-be sikerült bekerülnie, igaz, ott első helyezett lett.

A legnagyobb problémát az jelentette, hogy ebben a korszakban csak az a dal lehetett sláger, aminek diszkós ritmusa volt; a balladák és a régi zene senkit sem érdekelt. 1979-es albuma, a Rescue Me megpróbálkozott elkapni a fonalat, azonban az eredmény csúfos bukáshoz vezetett.

 

Tina Turnerrel 1981-ben1981-ben Tom menedzsere megegyezést kötött egy tévésorozatra Kanadában, ami kísérlet volt arra, hogy visszahozzák a This Is Tom Jones idején meglévő csillogást. A Tom Jones: Coast To Coast összesen tizenkét harminc perces showt jelentett, de rémálommá vált már az elején. Az 1969/71-es jól megkoreografált tévéshow helyett a Coast To Coast egy olcsó, műanyag ízű és rettenetesen unalmas produkció lett, amit Tom a mai napig felejteni próbál. Meghívott sztárokkal, mint Tina Turner, Paul Anka, Brook Shields, Dusty Springfield elénekelt pár duetett vagy régi diszkóslágereket adott elő, pont akkor, amikor a diszkó rég kiment a divatból.

Még ebben az évben Tom és Gordon hosszútávú szerződést kötöttek a Polydor lemezvállalattal, hogy meglovagolják a Say Youll Stay Until Tomorrow sikerét, így Tom a következő években kizárólag country albumokat készített, mint a Darlin’, a Country, a Dont Let Our Dreams Die Young, a Love Is On The Radio vagy a Tender Loving Care, ráadásul ezeket kizárólag Amerikában adták ki, mivel a countryzene reneszánszát élte. A tizenöt (!) ezidőtájt megjelent kislemeze is mind-mind a country-slágerlistákon jelentek meg több-kevesebb sikerrel. Közüllük a legsikeresebbek az A Womans Touch, a Touch Me és az Ive Been Rained On Too voltak. Öt ilyen countrylemez után Tomnál betelt a pohár.

 

1986 nyarán gyomorrák következtében meghalt menedzsere, Gordon Mills és szakma legnagyobb meglepetésére új menedzsere saját fia, Mark Woodward lett. Mark megértette, hogy ha Tom tetszeni akar a (fiatal) közönségnek, akkor nem rejtegetnie kell a korát, hanem meg kell azt mutatnia. Új imidzset alakítottak ki közösen: az addigi szűk szmokingot felváltották a divatos márkák öltönyei, Armani-zakók, Versace-öltönyök, egyszínű pólók és garbók; vagyis a korábbi csicsás szupercsődőr helyébe a sokkal minimalistább, de eladhítóbb, új Tom Jones lépett.

 

Tom a Kiss c. klippbenZeneileg a legnagyobb lökést a Matador c. film betétdalának, a Boy From Nowhere eléneklése jelentette, mely hatalmas sláger lett Nagy-Britanniában és miután tizenöt év elteltével ismét fellépett a Top Of The Pops-ban valamint a The Last Resorban megkezdődőtt Tom karrierjének másodvirágzása.

Kétségkévül a legnagyobb durranás Prince dalának, a Kiss-nek a feldolgozása volt, mely akkora visszhangot keltett, hogy egyszeribe ismét Tom Jones uralta a nemzetközi slágerlistákat modern, fiatalos lendületű számával. A hetvenes évek óta előszőr volt egy abszolút listavezető slágere, így a fiatalabb generáció is megismerhette a Hang erejét. A dalhoz elkészítette első videóklippjét is, (katt a képre) amely megnyerte az amerikai MTV Braakthrough Video Of The Year díját is. A dalhoz septiben felvettek egy teljes lemezt, az At This Moment-et (az USA-ban Move Closer címmel adták ki), de az album mégsem bizonyult túl sikeresnek. Amire hivatott, azt viszont tökéletesen teljesítette: Tom Jones új erőre kapott.

 

Előzmény:

Fiatalkora, Kezdeti sikerek (1940-1965)

Az aranykor (1966-1974)

Következő:

Újratöltve (1990-2006)

Reneszánsz (2007-)

 

Szavazás

Melyik a kedvenc Tom Jones számod?
It’s Not Unusual
Shes A Lady
What’s New Pussycat?
Green, Green Grass of Home
I’ll Never Fall In Love Again
Help Yourself
Kiss
If I Only Know
Sexbomb
You Can Leave Your Hat On
Give A Little Love
Egyéb
Asztali nézet